'Aardige Aarde': lagere milieu-impact potgrond

'Aardige Aarde': lagere milieu-impact potgrond

Tuinbranche NL heeft, als een van de 15 ondertekenaars van het Convenant milieu-impact potgrond en substraten, de taak gekregen om een bewustwordingscampagne op te zetten richting de consument. Samen met de 15 andere ondertekenaars van het convenant presenteert Tuinbranche NL daarom de campagne Aardige Aarde. De campagne werd gelanceerd door voorzitter Gerard Schouw van het Convenant én ondernemer Marlon Koene van in tuincentrum De Carlton in ’s-Gravenzande.

Samen met 316 andere tuincentra die lid zijn van Tuinbranche NL, heeft Tuincentrum de Carlton de point-of-sale materialen ontvangen voor Aardige Aarde. Deze materialen worden geplaatst bij het schap met potgrond, zodat we op die manier de consument kunnen bereiken. Met deze campagne willen we namelijk tuinbezitters bewust maken van het belang van duurzamere potgrond, welke rol het convenant daarin speelt, én hen inspireren om actief bij te dragen aan een groenere leefomgeving
 
Potgrond en substraten vormen de basis voor een efficiënte en duurzame teelt. Daarom worden ze veel gebruikt in de professionele teelt van groenten, fruit, bloemen en planten én door consumenten. Potgrond en substraten bevatten grondstoffen met een milieu-impact zoals veen. Daarom sloten de vijftien partijen een convenant met afspraken over het verduurzamen van substraten.

Het gebruik van die andere grondstoffen resulteert in veranderende eigenschappen van potgrond, waardoor het op een iets andere manier mee om moet gegaan worden door de consument. Denk hierbij aan meer of minder water geven, of juist meer bemesting. Het is daarom essentieel dat de consument hierover ingelicht wordt, zodat zij het gebruik van potgrond hierop kunnen aanpassen. Zulke informatie vindt de consument op de website Aardige Aarde.

 

Bron:

Deel artikel