
Luister terug: Solvent
ACTUEEL HORTI THEMA - Joost de Jong van Solvent was vanochtend op Paprika te horen in het kader van het...
In het kader van de corona-pandemie werd in sterkere mate gebruik gemaakt van de digitale verkoopkanalen van de marktplaats. Om meer klanten in de gelegenheid te stellen op afstand in te kopen, werd begin april de KOA-capaciteit fors uitgebreid. Desalniettemin blijft de fysieke veilingklok het belangrijkste inkoopkanaal in Straelen-Herongen en werd aan de klokken in 2020 een 8 procent hogere productomzet dan in 2019 behaald. Om deze reden heeft Veiling Rhein-Maas in 2020 ook geïnvesteerd in de ombouw van het klokfront naar de nieuwste LED-technologie, dit werd in augustus voltooid.
Digitale verkoopkanalen steeds populairder
De digitale verkoopkanalen Kopen-Op-Afstand (KOA), klokvoorverkoop en webshop blijven zich positief ontwikkelen en worden vooral mede door de huidige ontwikkelingen door de klanten en aanvoerders van Veiling Rhein-Maas steeds meer gebruikt. Het aandeel van KOA op de totale veilingomzet bedroeg in 2020 bijna 37 procent – in 2019 was dit nog ongeveer 30 procent. Daarnaast heeft klokvoorverkoop in 2020 een recordomzet van 27 miljoen euro behaald. Ook de webshop van Veiling Rhein-Maas, die begin van het vorig jaar werd gelanceerd, blijft nog steeds positieve reacties krijgen van de klanten en aanvoerders van de marktplaats. Naast deze digitale verkoopkanalen heeft ook klokservice een stijging van de productomzet bij snijbloemen en vooral potplanten ten opzichte van het voorgaande jaar laten zien.
Ontwikkeling in 4e kwartaal van 2020
Over het geheel genomen verliep het 4e kwartaal bij Veiling Rhein-Maas naar tevredenheid, zowel voor de verkoop van snijbloemen alsook bij de potplanten. De verkoop in de adventstijd en ook richting kerst op Veiling Rhein-Maas was positief. Door de lockdown die vanaf 16 december 2020 volgde was het in eerste instantie voor veel klanten van de marktplaats onduidelijk of de winkels wel open mochten blijven – dit heeft zich vertaald in een aanvankelijk voorzichtige inkoop bij Veiling Rhein-Maas. Nadat duidelijk werd welke bloemenwinkels in ieder geval in beperkte mate open konden blijven, stabiliseerde de verkoop aan het einde van de kalenderweek 51 weer licht.
10-jarig jubileum
Op zondag 29 november 2020 bestond Veiling Rhein-Maas 10 jaar. Eind 2010 is Veiling Rhein-Maas ontstaan als een joint venture tussen het Nederlandse Royal FloraHolland en het Duitse Landgard. Het 10-jarig bestaan kon in het kader van de huidige omstandigheden helaas niet op de manier gevierd worden zoals Veiling Rhein-Maas het graag had gewild – er wordt zeker een feestje georganiseerd zodra dit weer mogelijk is. Natuurlijk werd wel op kleine schaal `gevierd´. Gedurende de gehele jubileumweek was de foyer in Straelen-Herongen feestelijk versierd: een grote bloemrijke `10´ stond hier centraal en werd omlijst door prachtige bloemarrangementen van enkele klanten.
ACTUEEL HORTI THEMA - Joost de Jong van Solvent was vanochtend op Paprika te horen in het kader van het...
Drieduizend kijkers stemden gisteravond af op het landbouwdebat dat Wageningen University & Research, Regio...
Het project ‘Totaalsysteem voor plaagbestrijding met generalistische predatoren’ richt zich specifiek op de...
Volop tuinbouwmachines op TuinbouwMarktplaats 26-02-2021 10:36 |
Video: SV.CO klaar voor Vrouwendag 26-02-2021 10:31 |
Ochtendje tuinen - deel 2 26-02-2021 10:20 |
Strenge regels voor gebruik azolen in bollenteelt 26-02-2021 10:17 |
We hebben elkaar gemist! 26-02-2021 10:11 |
Water zuiveren door middel van waterstofperoxide 26-02-2021 10:07 |
Lichte omzetplus in 2020 voor Bayer Crop Science 26-02-2021 10:06 |
Next: Het actuele horti thema Marketing & Communicatie 26-02-2021 09:59 |
Blog: Talentenjachten 26-02-2021 09:55 |
Zacht weer geeft wat rust op de energiemarkten 26-02-2021 09:50 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties