Bloemenbureau Holland zet stevig in op de praktijk

20-06-2018    09:37   |    Goedemorgen

Vertrouwd gezicht, nieuwe functie: Ivo van Orden, voorheen marketingmanager Nederland bij Bloemenbureau Holland, is aangesteld als nieuwe Manager Activatie binnen de organisatie. In die rol zal hij telers, handelsbedrijven en consumenten dichter bij elkaar brengen.

Ivo van Orden werkt al sinds 2010 in verschillende functies bij het Bloemenbureau en kent zowel de branche als de organisatie zeer goed. Zijn benoeming tot Manager Activatie is de start van het vormen van een activatieteam van 4 tot 5 personen, dat nog dit jaar compleet zal zijn.

Het activatieteam zet stevig in op betere samenwerking met Royal FloraHolland, kwekers en handelaren om gezamenlijk shopper-activaties op te zetten. Deze zullen aansluiten bij de generieke campagnes en content van Bloemenbureau Holland, waarmee bloemen en planten continu onder de aandacht worden gebracht bij de consument. De nieuwe opzet dient om de verkoop nog directer te stimuleren.

Aanjagen en enthousiasmeren 

"Ik ben ervan overtuigd dat we met de benoeming van Ivo van Orden de juiste persoon hebben gevonden voor deze rol", zegt Dennis van der Lubbe, directeur van Bloemenbureau Holland. "Ivo heeft uitgebreide ervaring binnen onze sector en heeft daarnaast in eerdere functies binnen de reclamebranche ruime ervaring opgedaan met activatiecampagnes. Zijn uitgebreide netwerk, enthousiasme en ambitie vormen een goede basis om een succes te maken van het activatieteam."

Effectieve marketing in hele keten

Het activatieteam is een van de speerpunten in de nieuwe opzet van Bloemenbureau Holland die de collectieve promotie van de sierteeltsector meer wil laten aansluiten op de praktijk. Hiervoor zijn aanvullende activiteiten nodig. Zowel handelsbedrijven als kwekers hebben behoefte aan een doelmatige aanpak en duidelijke marketinghulpmiddelen om dat te bereiken. Hier gaat Ivo van Orden zich als Manager Activatie mee bezig houden: "Korte lijnen, pragmatische insteek, groter  effect op de consument", zo vat hij zijn nieuwe functie samen. "Daar worden alle ketenpartners beter van."


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws