OK Plant richt zich op jongere consument

04-03-2019    10:09   |    Goedemorgen

OK Plant wil graag de jongere doelgroep interesseren voor de orchidee. 'Zij groeien dan met ons mee en blijven ook in de toekomst liefhebber van onze planten', legt Thijs van der Valk van OK Plant uit. Ook vertelt hij dat de teler inzet op online groei en verkoop rechtstreeks naar de consument.

Op uitnodiging van Goedemorgen gaf Thijs een presentatie over OK Plant tijdens de bloggersbijeenkomst. Hij vertelde over de missie en visie van de kweker uit Naaldwijk, die dit jaar genomineerd was voor International Grower of the Year. 'We zijn innoverend en onze missie is om onderscheidend te zijn met ons assortiment en toegevoegde waarde-concepten. We werken alleen samen met groene vakhandel; je zult onze producten dus alleen bij de bloemist en tuincentra zien. Dat doen we in eigen ontwikkelde winkeldisplays. Inmiddels staan er 350 verspreid door Nederland en Europa. Daar zijn we echt uniek in.'

Concept
OK Plant produceert op 6 hectare maar liefst 4,7 miljoen orchideeën per jaar in een 9 cm pot: het eigen concept Little Kolibri Orchids. Daarvan wordt 21 procent geleverd met sierpot. Het streven is om ieder jaar een innovatie te introduceren in vorm of bloeiwijze. 'Jaarlijks gaan we naar Taiwan om nieuwe soorten te ontdekken. Daar zitten de beste phalaenopsis-veredelaars. Een van onze onderscheidende concepten is bijvoorbeeld de geurende orchidee. Die is natuurlijk en mag qua uiterlijk en hoogte wat afwijken van de strenge norm.'  
Behalve de phalaenopsis, kweekt OK Plant jaarlijks 1,5 miljoen bloeiende seizoensproducten. 'En we zijn bezig om ons assortiment uit te breiden met succulenten, die we op dezelfde bijzondere manier aanbieden als de orchidee. Een concept compleet met sierpot dus.' 

Jongeren
Via social media probeert OK Plant direct haar eindklant te bereiken en inspireren. Op Instagram heeft de teler ruim 10.000 volgers. 'We delen verzorgingstips, sfeerbeelden, nieuwe soorten en winacties, maar ook beelden uit de kas. Met Instagram richten we ons sterk op de jonge doelgroep. De plant spreekt normaal gesproken een oudere doelgroep aan, maar we laten zien dat hij ook in een stoere en moderne inrichting sfeer brengt. Zij zijn onze klanten van de toekomst en door de jongeren nu al aan ons te binden, groeien ze met ons mee', vertelt Thijs 
Wie geïnspireerd is, kan meteen via de webshop een plant bestellen bij OK Plant. 'Online groeit en daar spelen we met ons bedrijf op in. Om de orchidee naar de consument te kunnen versturen, hebben we een enkele stuks verpakking ontwikkeld. Het leuke is dat onze klanten die verpakking ook graag willen gebruiken. Via een tussenpersoon kunnen we de planten dan ook in het buitenland online aanbieden.'


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Twitter: Gezonde beloning

De renners van de wielerronde van De Lier wisten waarvoor zij zich uit de naad fietsten, geeft Maurice Wubben op Twitter aan: eeuwige roem...