Nieuwe functionaliteit binnen GreenXchange

10-10-2019    09:24   |    Goedemorgen

Binnenkort gaat AGF Direct werken met een nieuwe functionaliteit binnen GreenXchange dat het handelen met retailers vergemakkelijkt. Hierbij wordt het voor hen mogelijk gemaakt om via GreenCommerce aangemaakte SSCC-labels, de CMR en afleverbonnen direct beschikbaar te stellen voor telers die werken met communicatieplatform GreenXchange. Hiermee komt er een einde aan het ‘over en weer’ bellen en mailen tussen teler en verkoper over de juiste stickers en documenten, wat zeer tijdrovend kan zijn. Orders incl. de juiste labels en documenten kunnen zo direct bij teeltlocaties verwerkt worden.

Tijdrovend proces
Het toevoegen van SSCC-labels, de CMR en andere specifieke documenten is noodzakelijk voor het aanleveren van goederen aan retailers. Wanneer goederen direct bij de teler opgehaald worden, zal de teler voor deze zending zelf de juiste afleverbon, CMR en SSCC-labels moeten toevoegen. Wanneer orders klaargezet zijn, wordt nu nog regelmatig telefonisch of per mail contact opgenomen met de verkopende AGF-organisatie, die vervolgens de labels of benodigde documenten aanmaakt en deze doormailt naar de teler. Dit is een tijdrovend proces en daarnaast zitten contactpersonen niet altijd op hun werkplek wat extra vertraging kan veroorzaken.

Direct up-to-date zonder heen en weer te bellen

Er is een nieuwe functionaliteit ontwikkeld waarmee AGF-organisaties die handelen met retailers via GreenCommerce, de juiste documenten beschikbaar kunnen stellen die voor telers direct binnenkomen op hun communicatieplatform GreenXchange. Denk hierbij aan handelsorganisaties en telersverenigingen. Hierdoor hoeft er niet meer over en weer gebeld en gemaild te worden. Handelsbedrijf AGF Direct gaat binnenkort aan de slag met de nieuwe verlading-instructies. Dennis van Tricht, werkzaam bij AGF Direct, vertelt veel baat te hebben bij de nieuwe ontwikkeling: “We krijgen meer overzicht en hebben veel minder handelingen, omdat alle communicatie via GreenXchange loopt.”

De benodigde labels en bonnen kunnen met één druk op de knop vanuit GreenCommerce voor de telers beschikbaar gemaakt worden. Bij de teler komt in zijn GreenXchange automatisch een knop tevoorschijn waar direct de juiste afleverbon, CMR en SSCC-labels terug te vinden zijn. Hier kan de teler zelf de benodigde documenten printen en aan de zending meegeven. De telefoon of mailbox is tijdens dit vernieuwde proces niet meer nodig. Dennis: “De teler heeft direct alle informatie beschikbaar, zonder dat wij constant heen en weer moeten bellen over de juiste bonnen en labels. Dit bespaart ons en de teler veel tijd.”

Heb je vragen of wil je graag een demo bij jou op locatie? Neem dan contact op met Jeroen via: jeroen@jem-id.nl of 0174-642 622.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Twitter: Nitea is jarig!

Het is feest bij Nitea. Het softwarebedrijf vierde onlangs haar 10-jarige bestaan en daar hoort natuurlijk...

Trouwen in een tuinkas?

Een tuinkas bruiloft, had je daar al eens van gehoord? Het lijkt erop dat de kas al lang niet meer wordt...