Koppert partner van Resilience Food Stories

Koppert partner van Resilience Food Stories

Resilience Food Stories heeft onlangs een multimediaplatform gelanceerd waarop de verbazing en bewondering worden gedeeld over de ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van duurzame land- en tuinbouw. Het laat zien dat alleen duurzame land- en tuinbouw, waarbij gebruik wordt gemaakt van natuurlijke principes, de wereldwijde voedselproductie gezonder, veiliger, productiever en veerkrachtiger kan maken.

Resilience Food Stories is het geesteskind van fotograaf Ruud Sies en creative producer Hanneke van Hintum. Langlopende storytelling-fotografieprojecten zijn hun specialisme en ze waren in 2017 verantwoordelijk voor het jubileumboek van Koppert Biological Systems. "Tijdens onze reizen voor het jubileumboek werden we keer op keer geboeid door de positieve verhalen van telers en boeren. We moesten onszelf blijven herinneren aan waar we eigenlijk voor kwamen; foto's maken voor het jubileumboek. We vonden dat deze verhalen ook verteld moesten worden. Momenteel worden we overspoeld met negatieve berichten over misstanden in de land- en tuinbouw. Er gebeuren nu echter ook veel fantastische dingen die het resultaat zijn van groot optimisme, omdat de bedrijven op deze manier gestaag groeien", legt Hanneke uit. Ze maakten kennis met een compleet nieuwe wereld. Ruud voegt toe: "We vroegen ons af waarom mensen zich hier niet meer bewust van zijn. Naar Nederlandse maatstaven is Koppert een iconisch bedrijf. Waarom weet niemand dit?" Dit inspireerde Ruud en Hanneke om al die inspanningen meer onder de aandacht te brengen. Deze inspanningen zijn immers in ieders belang.
 
Initiatiefnemers Ruud en Hanneke vroegen Koppert om met hen samen te werken. "Koppert heeft een functionele relatie met haar klanten: het bestrijden van ziekten en plagen met biologische gewasbescherming. Maar mensen vinden een missie en idealen belangrijk, zo ontdekten Ruud en Hanneke tijdens hun reis. Ze verzamelden veel waardevolle verhalen. "Het zou zonde zijn om niets met die verhalen te doen en alleen het jubileumboek te voltooien", aldus Peter Maes, marketingdirecteur bij Koppert. Om zo veel mogelijk mensen te bereiken werd het dit keer geen boek maar een digitaal platform.
 
Het platform www.resiliencefoodstories.com bestaat uit foto's, video's en korte interviews. Ruud en Hanneke blijven hun zoektocht naar verhalen over duurzame productie voortzetten en nieuwe verhalen zullen voortdurend aan het platform worden toegevoegd. "We willen het grote publiek het verhaal van duurzaamheid vertellen, oftewel dat we moeten samenwerken met de natuur om voedsel te produceren. Het is ons doel om verbazing te wekken over wat hier allemaal bij komt kijken. Dit houdt in dat we een platform bieden aan boeren en telers die de wereld een betere plek willen maken voor de toekomst." Om geďnteresseerden op de hoogte te houden is er ook een nieuwsbrief in het leven geroepen, via een aanmeldfunctie op www.resiliencefoodstories.com
 
Webinar Plants for Life, Plants to survive
Op 2 maart is Resilience Food Stories een van de webinaronderwerpen in de webinarserie 'Plants for Life, Plants to survive' om licht te werpen op diverse aspecten van plantgezondheid en menselijke gezondheid, en zijn er standpunten te bespreken met een online publiek van jonge professionals, wetenschappers, ondernemers, activisten, creatives, chefs en regeringsvertegenwoordigers; kortom met iedereen die een passie heeft voor planten en mensen. Wil je deelnemen aan deze sessie, registreer je dan via deze link.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v