Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

VIDEO: Timelaps van IFTF

De internationale beurs IFTF in Vijfhuizen is weer achter de rug. De organisatie heeft een leuke timelaps gemaakt. Loop je mee nog een...

Nagenieten van de FHTF

We hebben er weer van genoten, van de Trade Fairs in Aalsmeer en Vijfhuizen. Ontzettend mooie stands en enorm veel leuke mensen gesproken....