Blog: Verbinden met klanten in coronatijd, een continue uitdaging

09-03-2021    09:52   |    Goedemorgen

Een weblog van Talitha Timmerman. Zij is Commercieel Manager bij Royal Brinkman. Talitha schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Het maakt niet uit in welk soort business je zit; jouw organisatie draagt bij aan het succes van klanten en daarmee zorgen klanten weer voor het succes van jouw organisatie. Dat een klant ook daadwerkelijk klant blijft, is alles behalve vanzelfsprekend. Een van de manieren om te zorgen dat de klant loyaal aan je blijft, is door goed contact te onderhouden en je stinkende best te blijven doen om hem te faciliteren in het realiseren van succes. Het is continu een uitdaging om te zorgen dat je de verbinding zoekt met klanten. Maar hoe doe je dat in tijden van een Covid pandemie, waarbij het fysieke contact tussen mensen onderling zoveel mogelijk beperkt moet worden?

Ook, of misschien juist wel, tijdens deze Corona crisis realiseer ik mij als commercieel manager, en vele organisaties waarschijnlijk met mij, hoe enorm belangrijk het daarbij is om klanten aan je te blijven binden. Het is door de pandemie van de ene op de andere dag niet meer vanzelfsprekend dat je klanten kunt bezoeken of ontvangen. Dat vraagt om creativiteit en nieuwe wegen van verbinden. Doordat we bij Royal Brinkman al ver digitaal ontwikkeld zijn en een goed evenwicht hebben in onze benadering van klanten, digitaal met mensentaal, konden wij makkelijk en soepel omschakelen naar meer digitaal. Wij realiseren ons daarbij goed hoe belangrijk het is om te blijven verbinden met onze klanten; zonder relatie geen prestatie. Ik ervaar ook dat de gesprekken die mijn sales collega’s en ik voeren anders van inhoud zijn. Niet alleen de zakelijke insteek is aan de orde, maar ook onderwerpen als persoonlijke situatie en gezondheid passeren de revue. Herkent u dat ook?

Samenwerken zit in het DNA van Royal Brinkman. Daarom doen we er alles aan om zoveel mogelijk met onze klanten contact te blijven houden in de juiste combinatie van fysieke en online contactmomenten. Zo zijn we in staat om de kennis die wij hebben te delen en om te verbeteren door te verbinden. Een mooi voorbeeld daarvan is de organisatie van het webinar over het gebruik van biologie in de potplantenteelt in januari van dit jaar. Tijdens het webinar hebben we onze klanten bijgepraat over de verdere dreiging van het wegvallen van chemische middelen en de biologische oplossingen daarvoor. Door de komst van nieuwe biologische bestrijders, roofmijten, roofwantsen en voermijten in combinatie met nieuwe bioverdeelsystemen, krijgen we steeds meer grip op trips. Met een mix van specialismes kunnen wij kennis koppelen en bereiken we innovatieve oplossingen. Voorheen zou dit een fysieke bijeenkomst zijn geweest, nu dus online.

Uitdagingen zijn er altijd, ook tijdens deze Corona pandemie. Door slimme verbindingen te leggen en samen te werken met verschillende partijen, maken wij het verschil. Wat zijn voor u wegen om het verschil te maken? Boor uw creativiteit aan, passend bij hoe u in verbinding wilt staan met uw klanten. Succes!


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Even met vakantie!

De redactie van Goedemorgen gaat twee weken met vakantie. Daarom is de nieuwsbrief van vandaag even de laatste...