ABAB stimuleert gesprek over werkplezier

ABAB stimuleert gesprek over werkplezier

Bij tientallen accountants- en advieskantoren in Brabant, Zeeland, Gelderland en Limburg waren de afgelopen dagen bordjes en straatstickers te zien met de tekst 'Voel jij je thuis?'. Initiatiefnemer is ABAB, de bekende accountants- en adviesorganisatie met veertien vestigingen in Zuid-Nederland. Doel van de actie is het gesprek aanjagen over werkplezier. En ook: opvallen als informele werkgever die écht van betekenis wil zijn.

Met de tekst 'Voel jij je thuis?' op de bordjes en in een ondersteunende campagne daagt ABAB mensen uit om zichzelf deze vraag te stellen. Ineke Nouwens, directeur Marketing & Communicatie van ABAB: "In een marktonderzoek dat ABAB heeft uitgevoerd onder een grote groep (assistent-)accountants scoorde werkplezier een 7,4. De werk-privébalans kreeg een magere 6,8. Beide cijfers staan onder druk. Er is natuurlijk een chronisch tekort aan goede mensen, maar ook de manier waarop werkgevers bijdragen aan werkplezier schiet tekort. Bij ABAB hebben we een informele cultuur en schenken we veel aandacht aan betekenis, trots en een goede, soms creatieve, combinatie van privé en werk. En het allerbelangrijkste; we blijven met elkaar in gesprek. "Voel jij je nog thuis?"
 
Werkgeluk hoge prioriteit
Een hoge werkdruk en complexere wet- en regelgeving leidt tot overuren. Het zijn twee 'trends' die zorgen voor minder werkplezier. Het gevolg? Belastingadviseurs, juristen en accountants stappen over naar een baan in het bedrijfsleven. Dit is ook dé reden dat ABAB werk maakt van werkplezier. Nouwens: "Vanzelfsprekend willen wij ons profileren met deze campagne. Wij zijn net als alle andere dienstverleners hard op zoek naar mensen, maar we willen vooral dat werkgeluk een belangrijk thema wordt in onze vakgebieden. Daar hebben we uiteindelijk allemaal baat bij."
 
Werk aan werkplezier
'Voel je thuis bij ABAB' is de slogan van de campagne, maar geen loze belofte. Nouwens: "We doen heel veel om het werkplezier van onze collega's te bevorderen. Met een cultuur gericht op teamwork, relatief veel vrije tijd en alle ruimte om jezelf te ontwikkelen. Ons onboardingstraject voor nieuwe collega's voelt bovendien als een warm bad. Het is een uitvloeisel van waar we voor staan bij ABAB. Niet alleen als ondernemer maar ook als werkgever willen wij van betekenis zijn. Voor onze klanten, voor onze collega's, voor hun gezin en voor een betere wereld. Als je als werkgever daaraan kunt bijdragen, dan stijgt het werkplezier automatisch mee."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v