Mini-variant Tommies

13-02-2018    08:02   |    Goedemorgen

Greenco brengt een nieuw product op de markt. De Tommies Mini Toppers zijn zoet, knapperig en bovenal klein, waardoor ze ideaal zijn om te gebruiken in maaltijden. Want snijden is niet nodig, zo laat Greenco weten.

"Een gat in de markt binnen de gebruikstoepassing van tomaat. Tommies Mini Toppers is het nieuwe product van Tommies en is een nieuwe unieke toevoeging aan het tomatenschap. Jumbo is de eerste landelijke retailer in Nederland die deze innovatie opneemt. Vanaf week 12 is Tommies Mini Toppers bij Jumbo verkrijgbaar."

Tijdens de Fruit Logistica presenteerde Greenco, samen met collegateler Nico Duijvestijn, het nieuwe concept Tommies Mini Toppers. Managing Partner van Greenco, Jos van Mil: “De tomaatjes van Tommies Mini Toppers zijn speciaal. Het zijn kleine tomaatjes met een gewicht van maximaal vier gram en een brix van minimaal negen. Zo’n klein tomaatje met zo’n zoete smaak is zeer verrassend.”

Aan de veredeling van dit bijzondere tomaatje ging veel onderzoek vooraf. We eten nog steeds te weinig groenten blijkt uit onderzoek van RIVM. “De consument wil wel, maar vindt het lastig om aan de dagelijkse hoeveelheid groente te komen. Met Tommies Mini Toppers spelen we daarop in”, aldus marketingmanager Yvonne Vanlier. “De kleine, knapperige tomaatjes zijn gemakkelijk over je salade, pizza of pasta te strooien en maken van iedere maaltijd een feestje. Het eten van groente wordt zo een beetje gemakkelijker.”

100% gerecyclede verpakking
De verfijnde, luxe uitstraling van de verpakking is opvallend en vormt een frisse toevoeging aan het tomatenschap. Greenco heeft intensief samengewerkt met leveranciers aan de ontwikkeling van een duurzame verpakking. De gehele Tommies Mini Toppers verpakking is van 100% gerecycled materiaal. Het bakje is volledig gemaakt van gerecycled PET, de banderol is gemaakt van gerecycled papier. Hiermee zijn de Tommies Mini Toppers tomaatjes naast duurzaam geteeld ook nog eens duurzaam verpakt!

Tommies Mini Toppers vloeit voort uit de ambitie van Greenco om mensen te helpen om op een leuke en gemakkelijke manier de dagelijkse hoeveelheid groente binnen te krijgen. De samenwerking met Kwekerij Nico Duijvestijn is tevens een mooi voorbeeld van de coöperatieve gedachte die Greenco nastreeft.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Groentetuin op postzegelformaat 19-10-2018    11:27
Robotisering paprika-oogst grote uitdaging 19-10-2018    10:47
Escaperoom in de kas? 19-10-2018    10:29
Wil jij voor 1 dag CEO zijn? 19-10-2018    10:26
Gedoogd wonen glastuinbouwgebied 19-10-2018    10:05
Op tv: commercial Bedankt plant! 19-10-2018    09:58
Vacaturevideo: wat voegt het toe 19-10-2018    09:39
Vuurwerk in de kas 19-10-2018    09:31
Wie wint de MKB Prijs 2018? 19-10-2018    09:25
Nieuw label voor CC-container 19-10-2018    09:18
  Ga naar het nieuwsarchief