Blog: 'Noviteiten voor de klok'

20-04-2018    10:52   |    Joost Joling

Een weblog van Joost Joling. Hij is hoofd Bemiddelingsbureau Planten bij sierteeltmarktplaats Plantion. Zijn blog is exclusief geschreven voor Goedemorgen.

Een tuincentrum of bloemist moet zich kunnen onderscheiden met zijn assortiment en kwaliteit. Het moet een toevoeging op het assortiment zijn, dat je bijvoorbeeld bij een supermarkt of bouwmarkt kunt kopen.

Veredelaars en kwekers hebben vaak nieuwe producten, maar gaan ze in eerste instantie niet veilen.

Bij Plantion hebben we een project opgestart om noviteiten voor de klok te brengen, zodat onze klanten zich met deze noviteiten kunnen onderscheiden. Belangrijk hierbij is dat het product gewaardeerd wordt. De noviteiten moeten als het ware in de picture gezet worden en hierdoor de aandacht krijgen die ze verdienen.

Een podium voor de noviteiten creëren. Maar hoe dan?

Sinds half januari 2018 zijn we gestart met een wekelijks blok noviteiten voor de klok op de woensdag en donderdag. Op een vast tijdstip worden de klokken stilgezet en wordt er op één klok een productfilm getoond als een soort van commercial. Vervolgens worden de noviteiten geveild. Op deze manier krijgen ze de volle aandacht en krijgt een koper ook goed te zien wat er nieuw aan is.

Een noviteit wordt twee weken in het blok geveild. Tevens is er aandacht via social media, een aparte e-mail en de wekelijkse  nieuwsbrief.

Het is een win-win situatie. Een klant kan zich onderscheiden en diegene die het product aanvoert krijgt een podium aangeboden met een waardering van het product. Een aanvoerder krijgt een terugkoppeling en dat is heel waardevol.

Heeft u noviteiten? Kom maar op!


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Robot kan (bijna) wat bijen doen

De Universiteit van West Virginia in de Verenigde Staten heeft een 'bestuifrobot' ontwikkeld, zo meldt WOS.nl. De robot wordt getest en kan...